Podtitulem dnešního příspěvku bude, když dva dělají totéž,
není to totéž. Tři obdobné prostory, tři realizace, tři rozdílené výsledky.
Není to o penězích, ale o zadání. Chcete-li kvalitní park, dostanete kvalitní
park. Chcete-li dopravní ulici, budete mít dopravní ulici. Chcete-li nákupní
bulvár s omezeným provozem aut, dostanete jej.
1. Revitalizace (Humanizace) Ostravice x Revitalizace
Isar
ISAR: Revitalizace řeky Isar v Mnichově proběhla jako
multi‑disciplninární projekt, do které bylo v letech 2000-2011, zapojena řada
odborníků od urbanistů, ekologů, geologů až po architekty a jiné specializované
profese. Výsledkem byla úprava osmi kilometrového úseku řeky protékajících městem
Mnichov. V tomto úseku byl řece navrácen její přirozený charakter, pravidelné
břehy byly narušeny kombinací lavic, zátočin a tůní. Revitalizací došlo ke
zlepšení kvality vody v řece, vodní obsádky, až po atraktivitu řeky pro
obyvatelé Mnichova. Břehy a vody řeky Isar jsou v sezóně plné lidí.
Přirozená úprava řeky |
OSTRAVICE: Humanizace řeky Ostravice proběhla v letech
2011-2014. Cílem projektu bylo zlepšit kvalitu vody ke koupání a zpřístupnit
řeku lidem. Na řece vzniklo několik technických objektů, v blízkosti řeky byly
instalovány slunící plochy. S charakterem toku nebylo pracováno. V řece se
stále nedá koupat.
JOŠTOVA ULICE/BRNO: Při rekonstrukci Jošotvy ulice bylo
použito principu sdílené ulice, kde veškerý provoz, ať už dopravní nebo pěší,
probíhá v jedné úrovni. Mírně vyvýšeno je jen nástupní stání do tramvají. Pro
povrch ulice byly použity desky a kostky z přírodního kamene. V ulici byly
umístěny lavičky a vysázeny stromy. V ulici byl omezen automobilový provoz.
ulice pro lidi (zdroj:1000x1000-1384776625-jostova-ulice-foto-google-maps) |
REKONSTRUKCE NÁDRAŽNÍ ULICE: Ulice Nádraží byla
rekonstruována bez omezení v provozu. Dopravní a pěší provoz je výškově
oddělen. Pro povrch chodníků byla využita zámková betonová dlažba. Na cesty byl
využit asfaltový povrch. Nebyl vysázen ani jeden strom, nebyla ukotvena ani
jedna lavička. Jedna z nejdůležitějších ulic v centru města je nadále průchozí
a průjezdní zónou.
Promarněná příležitost, jménem Nádražní ulice (zdroj:https://www.ostrava.cz/cs/o-meste/aktualne/po-nadrazni-opet-jezdi-auta) |
3. Revitalizace Komenského sadů x Revitalizace
Komenského sadů
REVITALIZACE KOMENSKÉHO SADŮ/ ZLÍN: Revitalizace parku
vzešla z architektonické soutěže a získala oceněné park roku 2015. V parku
došlo k vytvoření celé řady samostatných míst, která mají sloužit pro setkávání
a trávení volného času: altánek, dětské hřiště, sedací trámy v trávníku,
posezení v návaznosti na kavárny. V
parku byly instalovány vodní prvky a vysázeny květinové záhony.
REVITALIZACE KOMENSKÉHO SADŮ: Revitalizace byla zaměřena na
obnovu cest. Charakter anglického parku byl ponechán beze změn. Nedošlo ani k
plánovanému vytvoření vodní hladiny v zadní části parku. V rámci rekonstrukce
parku nevznikl žádný další komunikační prostor ani místo setkávání.
Žádné komentáře:
Okomentovat