čtvrtek 12. listopadu 2015

Proč Agora OVA



Agora bylo volné prostranství uprostřed středověkých měst. Byla to nezbytná součást veřejného života. Místo setkávání se, konání trhů, veřejných projevů a rozhodnutí. 

Agora OVA je mým veřejným prostorem pro vyjádření se k veřejnému prostoru místa ve kterém žiji.
V posledních pár měsících jsem se zúčastnila několika diskuzí věnující se tématu úpravy a zvelebení veřejného prostoru Ostravy. Ve většině případů se to nějak zvrtlo a já jsem z těchto diskuzí odcházela se směsicí pocitů. Někdy jsem svými postřehy k tématu zaplavila diskuzi a zapomněla jsem poslouchat, nebo jsem naopak poslouchat přestala, jindy jsem se zaujetím hltala každé slovo a doma si říkala, co jsem měla říci. 

Pravdou je, že jsem oborově deformovaná. Nedává mi spát forma a umístění veřejného mobiliáře,  rozohní mne provedení zastávky, trasování chodníků a  dotýká se mne i krachování malých obchůdku, důležité součástí veřejného života.   Hodnotím stromy i jejich umístění, vyřezávám větvě rašící pod roubem.

Tyto věci jsou divné, v okamžik, kdy se začnete zajímat o městský veřejný prostor, bude vždycky divní. Proč tomu tak stále je, to by bylo na další článek. Možná se i k tomu časem dostanu. Titulek? Podivíni ve veřejném prostoru, co já vím.  
Zatím začnu zlehka, chodníčky, lavičky, cestičky.

Žádné komentáře:

Okomentovat